Wij zijn gespecialiseerd in het slimmer maken van uw organisatie, dat wil zeggen geschikt maken voor de vierde industriële revolutie.

Dat kan beginnen met organiseren van productdata, om er een webshop mee te kunnen beginnen of om er op andere manieren de productgegevens te ontsluiten.
Het ontsluiten van productgegevens is voor de consumentenartikelen al lang een must. Als je bij een supermarkt je producten wilt verkopen, kun je niet met een verpakking aankomen zonder EAN code. Daar gaat het al lang niet meer alleen over de barcode.

De benodigde informatie is veel omvangrijker, zoals prijsinformatie, levertijden, gewichten, afbeeldingen, etc. etc. Voor de B2B, Business to Business is dat proces nu in volle gang. Hoe krijg ik nu voor elkaar dat een mogelijke klant mij vindt, als hij op internet spullen zoekt, die ik verkoop.

Heel eenvoudig gezegd, informatie die niet op je site staat, gaat je klant niet vinden. Veel fabrikanten hebben er ook nog gewoon een zoekplaatje van. Op bezoekers op een site te lokken met een Adwords campagne dat lukt nog wel een keertje. Maar dan het product vinden dat de mogelijke klant zoekt. Moet hij maar bellen? Zou hij op de site blijven, indien hij vermoed dat hij het niet zal gaan vinden?

De wereld wordt steeds transparanter. Mensen willen niet zoeken maar vinden.

Waarom is het nu zo moeilijk om dat goed te organiseren?
Dat heeft te maken met het feit, dat verschillende producten, ook verschillende eigenschappen hebben. Stel ik wil een LED-lampje kopen, dan wil ik weten, welke kleur, welk fabrikaat, welke fitting, welk Voltage, dimbaar of niet, lichtopbrengst. Ik wil ook graag deze producten kunnen vergelijken. Stel dat ik daar ook een AA-batterij wil kopen, dan heb ik plotseling hele andere eigenschappen. Bijvoorbeeld, welke formaat (AA of AAA en wat is dat dan)  of hij oplaadbaar is of niet, of het een alkaline batterij is, of een Lithium, of hoeveel capaciteit (mAh) de batterij heeft. Het is van belang, dat de eigenschappen zo zijn opgeslagen in een database, dat de gebruiker snel en makkelijk kan zoeken en filteren. In het geval van de batterijtjes, wil ik dus kunnen filteren op “oplaadbaar” of op de capaciteit van de batterij. Als klant wil je het gevoel krijgen, dat het klopt. What-You-See-Is-What-You-Get.
Maar ook voor de eigenaar van de productdata, moeten de gegevens makkelijk te onderhouden zijn. Bij 10 artikelen is dat nog wel te doen. Maar bij 60.000 artikelen in 3 verschillende talen, begint het al redelijk complex te worden. Als je in een dergelijke hoeveelheid wilt zoeken, is het wel handig dat ze zoekmachine een “autocomplete” functie heeft. Dat wil zeggen, dat de computer tijdens het intypen van de zoekopdracht, al laat zien welke zoekwoorden allemaal nog over blijven. Het systeem zoekt al, terwijl u typt.

Dat heeft te maken met het feit, dat verschillende producten, ook verschillende eigenschappen hebben. Stel ik wil een LED-lampje kopen, dan wil ik weten, welke kleur, welk fabrikaat, welke fitting, welk Voltage, dimbaar of niet, lichtopbrengst. Ik wil ook graag deze producten kunnen vergelijken. Stel dat ik daar ook een AA-batterij wil kopen, dan heb ik plotseling hele andere eigenschappen. Bijvoorbeeld, welke formaat (AA of AAA en wat is dat dan)  of hij oplaadbaar is of niet, of het een alkaline batterij is, of een Lithium, of hoeveel capaciteit (mAh) de batterij heeft. Het is van belang, dat de eigenschappen zo zijn opgeslagen in een database, dat de gebruiker snel en makkelijk kan zoeken en filteren. In het geval van de batterijtjes, wil ik dus kunnen filteren op “oplaadbaar” of op de capaciteit van de batterij. Als klant wil je het gevoel krijgen, dat het klopt. What-You-See-Is-What-You-Get.